pondelok 20. februára 2017

Prečo nepozerám televízor

Je súčasťou väčšiny rodín. Niekde sa jej venujú aktívne, patrí jej najväčšia pozornosť, len na ňu sa intenzívne upierajú oči všetkých členov rodiny. V iných domácnostiach je jej rola spoločenská, je tam, vysiela buď len obraz a keď dáva niečo zaujímavé, pridá sa aj zvuk alebo naopak robí len zvukovú kulisu. Ja som sa s ňou dobrovoľne rozlúčila, zatiaľ len duševne, nakoľko jej existencia je ešte stále súčasťou nášho domova.

Ako k tomu prišlo? Jednoducho. Nemala som čas. Keď som prišla domov z práce a urobila som nevyhnutné domáce práce, sadla som si pred telku, že si oddýchnem. Aká blbosť. Dnes to už viem.

Síce uznávam, že aj ja by som v telke našla hodnotný film, či zaujímavý seriál alebo dokument, ale tie sú vo výraznej menšine. Preto na 90% v súvislosti s TV ma napadajú skôr dôvody, prečo tejto vecičke povedať nie.

Kradne čas

Po splnení denných povinností mi zostávalo veľmi málo času na seba, svoj rozvoj, čítanie, záľuby, pestovanie vzťahov s rodinou a kamarátmi, cvičenie či obyčajnú prechádzku. A ešte z toho mála, čo som mala k dispozícií, kým pôjdem spať mi zožralo vysedávanie pred telkou.

Zhoršuje náladu

Už len tým, že som nestihla nič z toho, čo je uvedené vyššie som sa necítila dobre. Absolútne ma iritovali reklamy, ktoré sa začali objavovať čoraz častejšie a častejšie a boli dlhšie a dlhšie. Často som aj zabudla, čo som to vlastne pozerala. Keď som si pozrela správy, to ako keby som si pozrela horor a ešte horšie, lebo to bolo z reálneho života. Vraždy, podvody, okradnutia, týranie a ubližovanie deťom, starým ľuďom či zvieratám.

Ohlupuje

Sedávala som pasívne prijímajúc rad radom informácie a obrazy bez vlastnej cenzúry, bez toho, či som ich chcela alebo potrebovala.

Fyzicky ubližuje

Aj vás bolel už chrbát z krivého ležania pred telkou? Alebo oči a hlava, ktoré sa dívali príliš dlho na obrazovku?

Niečo stojí

Aj za služby poskytovateľa telekomunikačných služieb, ktoré zabezpečia prísun "tisíc" kanálov, treba zaplatiť. Tieto peniaze sa dajú využiť aj inak a verím, že lepšie.

Napriek tým 10%, ktoré za to stoja, som sa s ňou rozlúčila. Už som bez nej tretí rok a neľutujem. Ako to máte vy?

Váš názor ma zaujíma.
Ďakujem.
MNK



1 komentár:

  1. Čaute chlapci, chcel by som sa veľmi pekne poďakovať spoločnosti LAPO MICRO FINANCE, ktorá mi poskytla pôžičku na lekárske ošetrenie môjho chorého dieťaťa. Som veľmi rád, že som dnes stretol LAPO. Ak potrebujete súrnu pôžičku, kontaktujte ich e -mailom: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť